איך נקבע הסכם ממון?

איך נקבע הסכם ממון?

הסכמים בין אנשים הם דבר בעל חשיבות רבה. ככל שיש קשר הדוק יותר או שותפות עמוקה יותר, כך יש להסכמים חשיבות גדולה יותר. במיוחד נכון הדבר לקראת קשירת קשר של נישואין בין שני בני זוג. וזה עוד יותר משמעותי כאשר קיימים פערים כלכליים משמעותיים בין בני הזוג. במצבים אלו עלולים בני הזוג לחשוש להינשא, פן יבולע לנכסים שלהם ופן יפסידו את כספם. בגין כך יומלץ במקרים רבים לתום על הסכם ממון. הסכם מפורט ומוסכם בו דנים במקרים שונים ובסיטואציות שעלולות להיווצר במהלך החיים.

כיצד עורכים את הסכם הממון?

הסכם ממון צריך להיות ערוך בהתאמה מדויקת לכל זוג לפי הנכסים שיש ברשותו. כך שהוא יתייחס לכל הפרטים – קטנים כגדולים. את ההסכם נכון לקבוע מול עורך דין או טוען רבני. וזאת כדי להבטיח כי ניתנת התייחסות מתאימה לכל פרט ופרט. וכי הצדדים חותמים על ההסכם מתוך הבנה והסכמה. כך יודעים שהדרך המשותפת מתוכננת ושקולה. והיא לא עתידה להעמיד את בני הזוג מול חיכוכים ומריבות במצבים שונים בגין נושאים כלכליים.

נכונות וקביעת כללים

הסכם ממון ייערך תמיד כאשר לבני הזוג יש נכונות מקסימלית להגיע להסכם. כי כך כל אחד נותן את הסכמתו לוויתורים מסוימים ולהחלטות גם אם הן לא ממש מוצאות חן בעיניו. רק כך קובעים את ההסכם על כל פרטיו תוך שמירה על שני צדדים שמרגישים שהם שומרים על הזכויות שלהם. כי אם אחד מבני הזוג יחוש מקופח ההסכם לא יוכל להיות מיושם כראוי. טוען רבני מומחה בתחום הסכמי ממון יוכל לגבש את ההסכם יחד עם בני הזוג, ולהביא אותם להסכמה מלאה ולחתימה על הסכם לרצון שני הצדדים.

כתוב/כתבי תגובה