כל הסיבות לעשות הסכם ממון על דירה או נכס

כל הסיבות לעשות הסכם ממון על דירה או נכס

אם ירשתם או קניתם דירה הרשום על שמכם, חשוב להבין את המשמעות של הסכם ממון, כאשר אתם נמצאים בזוגיות או עומדים לפני חתונה. 

מהו הסכם ממון?

מה זה הסכם ממון? מטרתו של הסכם ממון על דירה או נכס היא להגן על כל אחד מהצדדים בזוגיות בעלי רכוש, ממון או נכסים מפני איבוד כל הרכוש או הממון איתם הגיעו לזוגיות במקרה של פרידה או גירושין. חוק יחסי הממון אינו מגן באופן מלא ואפשר בקלות למצוא בו פרצות כדי לנשל את מחזיק הכספים או הרכוש מנכסיו. הסכם ממון צריך להיות חתום על ידי עורך דין, מוסכם על שני הצדדים ובמקרה של פרידה הוא יגן בצורה הטובה ביותר על רכושו של האדם.

חלוקת הנכסים

יש אנשים הבוחרים להשקיע את כספם העודף ברכישת דירות לילדים וצעירים רבים מתנהלים באופן כלכלי שמאפשר להם לרכוש דירה בעצמם. מצבים אלה מביאים לסיטואציות של זוגות רבים אשר לאחד מהם יש נכס או דירה השייכת לו עוד טרם מוסדו היחסים. גם לפי חוק יחסי ממון דירה או נכס שייכים רק למי שרכש אותם אך עורכי דין ימצאו פרצות, כמו עליית ערך הנכס שנעשו על חשבון שני בני הזוג גרמו להשבחתו של הנכס ובכך עלה ערכו ולכן ראוי כי הנכס יחולק בין שני בני הזוג. 

הימנעות ממחלוקות 

כדי להימנע ממאבקים מומלץ לפנות לעורך דין מומחה ולבצע הסכם ממון על דירה או נכס לפני החתונה ולהסדיר בהסכם ממון את נושא הבעלות על הנכס וחזקתו של בעל הנכס עליו גם במקרה של פרידה או גירושין. מחלוקות עדיף שיעלו עוד טרם הנישואין ולא יהוו גורם למחלוקות בחיים המשותפים.

מעוניינים בייעוץ? צרו קשר עוד היום עם עו"ד אורי גנור

כתוב/כתבי תגובה