כל מה שרציתם לדעת על בדיקות סמים בצבא

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות סמים בצבא

דגימות השתן בצבא שנלקחות מהחיילים מפעם לפעם, הן לא תמיד בגדר חובה, למרות שהן מוצבות ככאלו. 

הסמכות לבדוק בדיקה פולשנית, כמו בדיקת שתן, היא נדירה ויש רק לאנשים בודדים את הסמכות לקבוע ולחייב חייל לערוך בדיקה שכזו, וגם אז, רק לאחר הפעלת שיקול דעת וחשד סביר לשימוש בסמים על ידי החיילים. 

אבל כשכבר מתבצעת בדיקה, אין דרך להתחמק ממנה. לכן, הדרך הכי מומלצת היא פשוט להימנע מכל מה שעלול לסבך אתכם. במקום זה, התמקדו במה שיכול להעלות אתכם לשלב הבא.

במאמר הבא נפרט לפניכם מידע חשוב בנושא בדיקות סמים בצבא http://www.finarsky.co.il/archives/1671. המידע הזה יוכל לעזור לכם, במקרים מסוימים לסרב לבדיקה והנימוקים שלכם יתקבלו בהבנה. 

בדיקות סמים בצבא

הצבא עורך בדיקה כל תקופה או אפילו בהחלטת פתע, כדי לגלות חיילים שנוטלים סמים, דבר המנוגד לחוק הצבאי והאזרחי. חיילים אמורים לתפקד ב100% שלהם ומובן שנטילת סמים מתאימה יותר למסיבות מאשר לצה"ל.

אבל לא כל בדיקה יכולה להיות חובה. הסמכות שיכולה לחייב בדיקת שתן, המוגדרת כבדיקה פולשנית היא, קצין שיפוט בכיר (קש"ב) חוץ ממנו, פקודות לביצוע בדיקות אינן מחייבות את החייל.

יתרה מזו, בדיקה שנעשתה בעל כורחו של החייל, שלא על ידי מי שהוסמך לכך, במטרה להפליל אותו, לא תהיה קבילה בבית המשפט הצבאי, מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום של ייצוג בבית דין צבאי.

במקרים מסוימים, גם כאשר הבדיקה היא חובה, החייל יכול לטעון לשחרורו מחובת הבדיקה. מצבים בריאותיים או נפשיים מסוימים, פוטרים את החייל מהבדיקה. 

לאחר שמתבצעת הבדיקה, הצבא יודע אלו חיילים משתמשים בסמים והוא שופט וחוקר אותם במצ"ח. חשוב לציין שהעונש של הצבא על סמים אינו מקל וכדאי להיזהר מהסתבכות.

כתוב/כתבי תגובה