החזרי מס למובטלים

החזרי מס למובטלים

מובטלים עשויים להיות זכאים לקבל החזר מס. וההסבר לכך פשוט – בהיות האדם עובד הוא משלם תשלום מס לפי גובה ההכנסה הנוכחי שלו, וזאת בהנחה כי הוא ימשיך להשתכר את אותו סכום גם בעתיד. אבל במידה והתרחש שינוי במצב התעסוקתי, והעובד הפסיק להרוויח בגין אבטלה, או שגובה ההכנסות שלו ירד – הוא יכול להיות זכאי לקבל החזר מס למובטלים. כלומר, הוא שילם סכומי כסף כמס הכנסה והוא יכול לקבל אותם בחזרה.

איך אדע אם אני זכאי?

היות וזכאות להחזרי מס הוא נושא שאינו מדובר מספיק, חשוב שכל אחד ייקח אחריות על עצמו ועל התיק שלו, ויבצע בדיקה יסודית לגבי זכאות לקבלת החזרי מס. שכן יש לא מעט אזרחים שמגיע להם לקבל החזרי מס, אך בגלל שהם אינם מודעים לכך הם לא עושים דבר. ומה שקורה – הכסף אינו חוזר אליהם. לכן כדאי שכל אחד ידע שיתכן ואם הוא מובטל הוא זכאי לקבל החזר מס. את הבדיקה הראשונית ניתן לבצע באופן עצמי באמצעות סימולטור ייעודי. בו נזין את הפרטים הנדרשים, ולפיהם נקבל את החישוב בדבר הזכאות שלנו לקבלת החזר מס.

ואם כן, מה עושים?

אם המסקנה שעולה היא שיש זכאות לקבלת החזר מס, הצעד הבא יהיה בדיקת הדרך הנכונה והמומלצת לפתיחת התיק. מדובר על דרך לא מורכבת שצריך לנהל מול רשות המס. כאשר יש לפעול על פי הנהלים של הרשות. יש מסמכים מסוימים אותם צריך למלא, ומסמכים משלכם אותם צריך להמציא לרשות המס. ניתן לעשות את התהליך הזה לבד, או לחילופין להתנהל בעזרת אנשי מקצוע שמציעים מענה מקצועי. אלו רואי חשבון שמכירים את הכללים ואת החוקים, והם יעשו הכול כדי להשיב לכם סכום מקסימלי.

כתוב/כתבי תגובה