הסכם גירושין – מה זה ולמה הוא חשוב

הסכם גירושין – מה זה ולמה הוא חשוב

זוגות אשר בוחרים להתגרש, צריכים לעשות את זה בצורה מסודרת. לא רק מבחינה דתית, הלכתית, אלא גם מבחינה משפטית. במילים אחרות, הם צריכים להגיע להסכם ביניהם, כיצד יתנהלו מעתה והלאה, בתור בני זוג פרודים. רק לאחר מכן, אחרי שיעשו הסכם ביניהם ויחתמו עליו, הם יוכלו להתחיל בפרק הבא בחייהם.

הסכם גירושין מתבסס על מספר חלקים עיקריים. בין היתר, הוא מתבסס על כל הנושא של משמורת ילדים והסכמי ראיה, מזונות, וכן חלוקת רכוש. אלו שלושת החלקים העיקריים של ההסכם. ייתכן שיהיו חלקים נוספים במידה ויש צורך בכך.

המשמעות של הסכם גירושין, כאמור, הוא לסכם בין הצדדים כיצד ינהגו מעתה והלאה. במידה ואין לבני הזוג ילדים ואין להם רכוש משותף, אז אפשר שההסכם יקבע רק שהם מתגרשים ואין לאף צד התחייבויות כלפי הצד השני. אך אם יש ילדים ויש רכוש, הרי שההסכם חייב להתייחס באופן ספציפי לכל נקודה ונקודה. חשוב להבהיר, ההסכם חייב לקבל אישור, בין אם זה של בית משפט ובין אם זה של הרבנות.

כיצד מגיעים להסכם גירושין?

על מנת להגיע להסכם בין הצדדים, כל צד שוכר עורך דין גירושים אשר מייצג את האינטרסים שלו. עורכי הדין מנהלים ביניהם משא ומתן בשם הלקוחות, כאשר המטרה היא להגיע לכמה שיותר הסכמות. אם לא מצליחים בכך, אפשר לבחור במסלול גישור ולאחר מכן, יש לפנות לבית משפט במידה ולא מגיעים להסכמה, אז השופט יקבע את התנאים להסכם.

חשוב להבהיר, ההסכם תקף מהרגע שהוא נחתם ויכול להשתנות רק במידה ושני הצדדים מסכימים לכך, או במידה ואחד הצדדים לא מקיים את ההסכם וקיים סעיף שמאפשר שינוי שלו במצב כזה.

נכתב בשיתוף עזריאלנט גירושין

כתוב/כתבי תגובה