מהי תביעת נגזרת?

מהי תביעת נגזרת?

מי יכול להגיש תביעת נגזרת? מתי ניתן להגיש תביעת נגזרת? ומהי בכלל תביעת נגזרת? בשורות הבאות נבהיר לכם את התשובה לכל השאלות הנוגעות להגשת תביעת נגזרת.

נתחיל מהתחלה – מהי תביעת נגזרת? תביעות נגזרות מוגשות לתביעה על ידי דירקטור של חברה, בעל מניות או נושה של חברה מסוימת. התביעה מוגשת בשם החברה עצמה, על ידי כל אחד שיש לו עניין או עילה בחברה. במידה והייתה הפרה מסוימת כנגד החברה, על ידי כל גורם שהוא, יכול בעל העניין החברה להגיש תביעה.

לתיאום פגישת ייעוץ צרו קשר עוד היום עם עו"ד שחר ולר

בעל עניין

בכדי למנוע מצב בו החברה מוותרת ואינה ממצה את כל זכויותיה, ניתנת האפשרות כאמור, לכל בעל עניין בחברה להגיש תביעת נגזרת, הן מנהל החברה, הן בעלי מניות והן כל חבר דירקטוריון וכדו'.

מאחר ואין בעל חברה שיתבע בעצמו את החברה שלו, תביעה נגדו עצמו, ניתנה האפשרות המוזכרת לעיל, לכל בעל עניין בחברה, לתבוע אותה. במקרים אלו, בה התביעה מוגשת על ידי עובד / בעל מניות / דירקטור, היא תובעת את החברה בשם עצמה. כלומר לא בעל המניות לדוגמה הוא התובע, אלא החברה עצמה. על כן ניתן לתבוע תביעה נגזרת רק על פיצויים או דבר הנוגע ישירות להתנהלות החברה.

תנאי הגשת תביעה נגזרת

תהליך הגשת תביעת נגזרת מותנית במספר תנאים. על מנת להגיש תביעת נגזרת, על התובע להשיג אישור משפטי לכך. האישור יתקבל אך ורק אם תעמדו בתנאים הבאים: יש לפנות לחברה וזו תצטרך לעמוד על זכויותיה, במידה והחברה תבחר שלא לעשות זאת, תוכלו להגיש את תביעתכם.

לעיתים, החוק לא ידרוש דווקא תביעה בשם החברה, יש לבדוק זאת עם עורך הדין שלכם. בנוסף, על מגיש התביעה להוכיח כי יש בתביעתו ממש וכי תביעתו תתקבל .

כתוב/כתבי תגובה