איך לקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לך במהלך תביעת סיעוד?

איך לקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לך במהלך תביעת סיעוד?

כמו כולם, אולי עברה במוחכם המחשבה על היום בו חלילה תיפגעו או אחד מיקיריכם ייפגע. ייתכן שזה כבר קרה, ואתם תוהים כעת מה לעשות. ראשית בואו נכיר – מהי תביעת סיעוד?

מהי תביעת סיעוד?

תביעת סיעוד היא פעולת מימוש התגמולים של הביטוח הסיעודי, אותו אדם רוכש ליום בו יצטרך אותו כדי להקל על התמודדות עם מחלה או תאונה אשר עלולות לגרום להזדקקות לעזרה בפעולות יומיומיות.

רבים המקרים בהם אנשים נאלצים להפעיל את הביטוח הסיעודי אך מגלים שדווקא בשעה קשה זו, חברת הביטוח מערימה עליהם עוד ועוד קשיים. במצב זה רוב המבוטחים מקבלים את סירובה של חברת הביטוח, גם אם היא בלתי סבירה וחסרת כל בסיס.

הם לא מעלים בדעתם את האפשרות של לקחת עו"ד סיעודי המתמחה בייצוג מבוטחים מול חברות ביטוח בתביעות סיעוד ולהגדיל את סיכויים להצליח לקבל פיצוי ביעילות ובמהירות.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעת סיעוד מול חברת הביטוח?

ניתן להגיש תביעת ביטוח סיעודי אם לא עולה בידו של המבוטח לבצע לפחות שלוש פעולות יום-יומיות פשוטות מתוך שש הפעולות הבאות: קימה ושכיבה, ניידות, רחצה, לבישה ופשיטת בגדים, אכילה ושתיה ושליטה בסוגרים.

אילו אפשרויות עומדות בפניכם בהגשת תביעת סיעוד?

לצורך הגשת תביעת סיעוד חשוב לשמור את האישורים הרלוונטיים הבאים:

  1. חוות דעת של רופא שבדק אתכם לאחרונה
  2. אישור עדכני על מצב הניידות של האדם, יכולת העצמאות שלו או חוות דעת מטעם פסיכוגריאטר או נוירולוג שביצע בדיקה לאבחון דמנציה או אלצהיימר.

כלל חשוב שכדאי לזכור: ככל שתאספו יותר מסמכים, כך תהליך האישור על המצב הסיעודי יבוצע במהרה וה"סחבת" שגם כך לא קלה בשעה זו, תהיה פשוטה יותר ותעברו את התהליך בנועם וברוגע.

תביעת סיעוד: מה קורה כאשר נענינו בסירוב אל מול חברת הביטוח?

בניגוד למה שהרוב חושבים, לא צריך להתייאש ולחשוב ש"גזר הדין נקבע". לרוב, בשילוב עורך דין מנוסה ניתן להעלות את סיכויי ההצלחה של התביעה בעשרות אחוזים ואף תוך זמן קצר במיוחד. זה קורה לרוב מפני שחברת הביטוח חוזרת בה מן ההחלטה ומשלמת למבוטח את הפיצוי המגיע לו, ואף משלמת את רוב שכר טרחת עורך הדין שנדרש המבוטח לשלם – זאת כמובן על מנת שלא להגיע לבית המשפט.

עצוב לומר זאת, אך בנוגע לרוב חברות הביטוח – קיים ניצול של חוסר ההיכרות של המבוטח עם החוזה והחוק, ונעשה שימוש רווח במגוון אמצעים על מנת להתחמק מתשלום תגמולי הביטוח הסיעודי.

לכן, מומלץ לא לוותר ולקחת לכם עו"ד מנוסה שילווה אתכם במלחמה הצודקת על זכויותיכם.

כתוב/כתבי תגובה