דברים חשובים שלא ידעתם על רשם הקבלנים

רבים יודעים כי רשם הקבלנים הוא הגוף המוסמך בישראל לרישום קבלנים, כלומר הוא המעניק את התואר הנכסף "קבלן רשום". אבל לא מספיק לדעת זאת, אם אתם רוצים להיערך לקראת רישום בפנקס או לשם העלאת סיווג. קבלו רשימה של דברים חשובים, שאת חלקם כנראה לא ידעתם עד כה. 

איך מקבלים מינוי כרשם 

על מנת לקבל מינוי בתור רשם הקבלנים, צריך להיבחר על ידי שר השיכון בישראל. הרשם עשוי להיות בעל הכשרה מקצועית לאו דווקא בתחום הקבלנות או הנדסה אזרחית אלא למשל בעל רישיון בעריכת דין. מה שחשוב זה ששר השיכון צריך להיות משוכנע כי הרשם יוכל לבצע את תפקידו החשוב בהצלחה. 

תפקיד הרשם – גם לפקח 

לכאורה, תפקידו של רשם הקבלנים להעניק למבקשי הרישוי סיווג התואם את יכולתם המקצועית ואת ניסיונם המקצועי עד כה. אין ספק כי בדיקת המועמדים ומתן רישוי הוא חלק חשוב מתפקיד הרשם, אך תפקידו החשוב לא פחות הוא לפקח על איכות הביצוע של קבלנים רשומים. 

רשם – תפקיד עם שיניים 

יתכן שהדבר יפתיע אתכם, אך מי שהוסמך כרשם הקבלנים מקבל יכולת אכיפה בלתי מבוטלת. כלומר זהו "תפקיד עם שיניים". אם תשאלו כיצד זה בא לידי ביטוי בשטח, זה הזמן להכיר את המונח "צו הפסקת עבודה". רשם שרואה לנכון על סמך דיווחים שנבדקו, עשוי להוציא צווי הפסקת עבודה, עד שהנושא יתברר ויתוקנו ליקויים לפי הצורך. הדבר מבסס את ההכרה הציבורית בכך שקבלן רשום הינו מעמד מקצועי איכותי, מחייב ומפוקח. 

האם הרשם בודק אישית כל בקשה 

באופן טבעי, במשרד הבינוי ישנו תהליך בירוקרטי שבודק את הבקשות שמוגשות לרישום. במידה והבקשה מוגשת עם כל המסמכים הנדרשים, הנושא נבדק על ידי וועדה מייעצת מקצועית, שעובדת בכפוף לרשם. 

כתוב/כתבי תגובה