לא מחוברים? כדאי שתבדקו היטב את ספק האינטרנט שלכם

שוב ניתוקים? אם חיבור האינטרנט שלכם לא עובד רצוף, זה עשוי להיות מצב מתסכל מאוד. במה מתבטא מצב תקלה מסוג זה? מה ניתן לעשות בנידון? וכיצד ספק האינטרנט שלכם עשוי להיות קשור לכך?

השלכות הניתוקים

עבור משתמשי אינטרנט עסקיים, ניתוקים חוזרים ונשנים מהאינטרנט הם מטרד גדול. למעשה, ניתן לומר שעבור עסקים, מצב כזה לא בא בחשבון לאורך זמן. הסיבה לכך, היא שעסקים משתמשים באינטרנט כיום למטרות רבות ובאופן קבוע. כך שניתוקים משבשים את הפעילות העסקית ועשויות להיות לכך השלכות חמורות. גם משתמשי אינטרנט פרטיים עשויים לסבול מאוד ממצבים כאלה, אם כי להם יש בדרך כלל אפשרות להמתין יותר עד לפתרון התקלות. נקודת המוצא היא, שאתם מצפים לקבל חיבור קבוע לאינטרנט ובמהירות מוגדרת. את שירותי ספק itc למשל, תמצאו במבחר חבילות אטרקטיביות. גם אם בחרתם מתוכן את החבילה עם המהירות הגבוהה ביותר, זה לא יעזור לכם במקרה של תקלת התנתקות חוזרת. מהירות אפס, היא בוודאי לא דבר שבחרתם! אז מה הפתרון?

פתרון התקלה – סיפור לא פשוט

מצב שבו חווים ניתוקים חוזרים מרשת האינטרנט, עשוי להיות מצב מורכב למדי מבחינה טכנית. זאת, מאחר שעצם החיבור לרשת האינטרנט, הוא דבר מורכב למדי מאחורי הקלעים. למרות שמבחינת משתמשי השרות, כאשר הוא מצב תקין, הדבר נראה פשוט למדי. כפי שהזכרנו קודם, שירותי ספק אינטרנט itc מגיעים בחבילות רבות, אבל החבילה ואפילו הספק זה לא הכל. למעשה, תקלת ניתוקים מהאינטרנט לא חייבת להיות באשמת ספק האינטרנט שלכם. בואו נראה מהן ההשלכות, של שני המצבים: תקלה בגלל הספק ותקלה שלא בגללו.

ניתוקים מהאינטרנט בגלל הספק

הקל ביותר, הוא להרים טלפון לספק האינטרנט שלכם ולברר מצב. לדווח על התקלה ולשמוע מה יש לו לומר. מעבר להיבט התקלה עצמה, אתם תלמדו מכך על שירות הלקוחות של הספק ועל רמת התמיכה הטכנית שלו. לעתים, תשמעו מהספק שישנה תקלה אזורית כלשהי. אוקיי. בואו נראה מה יהיה הלאה. אם המצבים האלה חוזרים, זה כבר "לא עסק" ואולי כדאי שתחפשו ספק אינטרנט אחר. במקרים אחרים, כשאין תקלה כללית ידועה, נציגי הספק יבצעו כמה בדיקות מהירות ותקבלו תשובה מהירה. ייתכן שהתקשרתם ל"ספק תשתית" האינטרנט והוא יטען שהתקלה היא אצל "ספק האינטרנט" (ISP). וייתכן גם מצב הפוך. כעת אתם עשויים למצוא את עצמכם בפינג פונג של בירורים בין השניים. כדאי לזכור, שחיבור האינטרנט חייב בכל מקרה לעבור דרך תשתיות פיזיות מסוימות והן חשופות למקרים יוצאי דופן מבחינת מזג האוויר, וונדליזם ועוד. אלה לא תמיד מקרים שקלים לאבחון.

ניתוקים מהאינטרנט שלא בגלל הספק

מצב אופייני, הוא שספק האינטרנט טוען שהתקלה היא לא אצלו בכלל, אלא אולי אצלכם. ייתכן שהוא צודק! התקלה עשויה להיות בכל אחד מפריטי החומרה שאצלכם, אשר דרכם עוברת התקשורת: הכבל מהקיר לנתב, הנתב עצמו, הכבל מהנתב למחשב, אולי הרשת האלחוטית שיוצר הנתב סביבו. במחשב עצמו, אלה עשויים להיות כרטיסי רשת, שבבי רשת על לוח האם ועוד. מקור הניתוקים עשוי להיות גם ברמת התוכנה אצלכם – ממערכת ההפעלה או מתוכנה מסוימת. כאן המצב מורכב יותר והוא מחייב ידע מסוים במחשבים והשקעת זמן סבלנית באבחון. עצם העובדה שמדובר בתקלה לא יציבה – ניתוקים רק מדי פעם, מסבכת במיוחד את העניינים. 

בדיקת מהירות

בהזדמנות זו, שאתם מתעמקים במצב החיבור שלכם לאינטרנט ברמתו הטכנית, תוכלו לבדוק גם את המהירות. קל לעשות זאת כיום בסיוע אתרים מיוחדים לבדיקת מהירות החיבור. כך תוכלו לדעת, אם אתם אכן מקבלים מהספק בפועל, את המהירות שעליה אתם משלמים.

לסיכום

אל תתפשרו על חיבור אינטרנט, אשר איננו מסופק לכם באופן רצוף. הבינו מה מקור התקלה ופתרו זאת אחת לתמיד. גם אם זה אומר מעבר ספק. 

כתוב/כתבי תגובה