מה חשוב לדעת על התרת נישואין?

צורת ההתקשרות הזוגית בימינו מגוונת מאוד ויש לא מעט זוגות שבוחרים לא להתחתן בנישואין דתיים אלא על ידי הסכמים שונים ונישואים אזרחיים. אנשים כאלה יכולים להיות בני דתות שונות, בני אותה דת, חד מיניים או כל שילוב אחר שגורם להם לבחור בצורת נישואין אלטרנטיבית על זאת שמקובלת כיום ברבנות או בבית הדין השרעי או בכנסיה. אבל לכולם משותף דבר אחד והוא אופן הגירושין שלהם משום שאינו נשואים דתית על ידי הליך שנקרא התרת נישואין. זהו הליך שנעשה בבית המשפט לענייני משפחה והוא דורש בירור על ידי בית המשפט ועל ידי הרשות הדתית שאליה שייכים בני הזוג ורק אחר כך מתבצע הליך ההתרה על ידי בית המשפט שמקבל אישור שבמקרה שלהם זה הדבר היחיד שנחוץ כדי לפרק את הנישואין.

למה חשוב לדעת כיצד זה קורה?

יש כל מיני סיבות לגירושין וכאשר קורים סכסוכים במשפחה שאי אפשר לגשר עליהם בייעוץ או בטיפול הנדרש, חובה ללכת להליך שמפרק את התא המשפחתי מבחינה חוקית על כל הזכויות והחובות שיש לנהל במקרה כזה. גירושין דתיים בישראל הם ברירת המחדל החוקית משום שאי אפשר עדיין להתחתן כאן דתית. עם זאת, בני זוג יהודים שמתחתנים יגלו שהם נדרשים לפעמים לעבור גם התרת נישואין משום שהרבנות רואה בהתקשרויות נוספות נישואין על פי ההלכה לכל דבר ולכן נדרש הליך גירושין מחמיר כדי למנוע ביגמיה במקרים של גירושים שלא עברו דרך הרבנות. את זה עושים כאשר מתחילים בהליך התרת הנישואים של זוג שהתחתן אזרחית וכך מגלים ברבנות שלאיה נשלחת הבקשה האם יידרשו גם להליך שבסופו יש לתת גט.

גישור לפני הכל

עם זאת חשוב לדעת שגירושים זה השלב הסופי אחרי שכלו כל הקצין ובכל זאת מחויבים על פי חוק לנהל הליך גישור לפני הגירושין עצמם. במקרה של סכסוכים במשפחה זה מסייע מאוד לליבון הסוגיות השונות, בעיקר בענייני גידול הילדים וחלוקת הרכוש ולכן חשוב מאוד לעשות את כל מה שנחוץ כדי להגיע לכמה שיותר הסכמות בתהליך הפירוק של התא המשפחתי. זה לא קל וזה דורש הרבה מאוד סבלנות, חוסן נפשי ואורך רוח ובעיקר לפנות לעורך דין שלא רק מתמצא בהליכי התרת נישואין אלא גם יכול לסייע לכם ולתמוך בכם בדרך לפרק ב' של חייכם, כמו במשרד דליהו רונן ושות', עורכי דין בתחום המשפחה בעלי ניסיון וגישה שעוזרת לכם לצלוח בשלום תקופה קשה.

כתוב/כתבי תגובה