למה חשוב להתייעץ עם אקטואר בדיני משפחה

למה חשוב להתייעץ עם אקטואר בדיני משפחה

כשאנחנו שומעים את הביטוי אקטואר, אנחנו מניחים שמדובר באדם שמתעסק אך ורק בדיני נזיקין, הערכות והנחות כאלה ואחרות לגבי גודל הפיצוי שמגיע לנו במקרים מסוימים. אך זה לא מדויק, שכן אנחנו נדרשים לשכור את שירותיו של אקטואר גם במקרים אחרים, למשל במקרים של דיני משפחה.

>>> באתר https://www.actuar-ec.co.il תוכלו להתייעץ עם אקטואר מומלץ

כאשר אנחנו מגיעים, חס וחלילה, למקרה של גירושים אזי שאחד הדברים שנמצאים על השולחן זה כל הנושא של מזונות ותשלומים לילדים וכן כל מה שקשור לחלוקת רכוש. באופן עקרוני זה יכול להיות עניין מאוד פשוט אם מסכימים מראש על כל התנאים ומגיעים להסכמות. אך יש מצבים שזה לא כך, מה עוד שיש מצבים מסובכים, למשל, כאשר יש עסק משותף וצריך להחליט כיצד לחלק אותו. כמו כן, במקרה של רכוש משותף כמו דירות ונכסים אחרים.

מה שעושה אקטואר במצב כזה, בדרך כלל לצד עורכי דין ומגשרים, זה לבדוק מה הערך של כל הרכוש אך חשוב לא פחות, מה הצפי לעתיד, כלומר, מה יכולות להיות האפשרויות של בני הזוג מבחינה כלכלית בעתיד. למשל, אם הם מחזיקים עסק מסוים, ויש צורך להחליט איך מפצלים אותו ואיך מסכמים על חלוקת רווחים עתידיים. אז האקטואר יבחן מה הצפי, מה היכולות של העסק וכדומה, בשביל לדעת כיצד לבצע את זה. אגב, לתוך החישוב ייכנסו שיקולים של מוניטין, יוקרה וכדומה.

יש מקרים בהם מאוד קל להעריך את ערך הרכוש, בין אם מדובר במוצרי חשמל וכדומה. אך כשמדובר במקרקעין או בכלי רכב, זה מעט שונה, מאחר והערך משתנה. במקרקעין הערך יעלה, ברכבים הערך יירד. אז צריך לבחון כיצד ניתן לחלק את הרכוש כך ששני הצדדים ירוויחו מה שמגיע להם.

בנוסף, אקטואר גם יבחן את כל מה שקשור להלוואות, ביטוחים, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות ועוד. מה שיש לכל אחד מבני הזוג בנפרד ומה שיש להם ביחד. שכן המוצרים הנ"ל נכנסים אל תוך חלוקת הרכוש, הנכסים והכסף בין שני הצדדים. הוא יבחן מה הצפי לעתיד וכך זה יתחלק בצורה הגונה.

כתוב/כתבי תגובה