איך לבצע תכנון מס נכון


אנשים פרטיים – אבל בעיקר בעלי עסקים – מבצעים תכנון מס, זאת על מנת לצמצם הוצאות ותשלומי מיסים. בעלי עסקים שאינם מקבלים בדרך כלל השתתפות במיסים ובהפרשות לקופות גמל, פנסיה ביטוח לאומי וכדומה – מחפשים את הדרך בה הם יצמצמו את גובה המיסים שעליהם לשלם. לכן דרוש תכנון נכון שיתבצע על ידי רואה חשבון מנוסה. 

אז כיצד מתכננים את המס? הנה כמה דגשים שיש לשים אליהם לב:

תכנון הדרך וגובה המיסים אותם תשלמו, לא ימנע מהתשלום להתרחש – אבל הוא בהחלט יכול לצמצם עבורכם עלויות באופן משמעותי. מי שינסה להימנע לגמרי מהתשלומים – ימצא עצמו מסתבך לא מעט עם רשויות במס, בעוד שחשוב כי הפעולות אותן תבצעו יהיו חוקיות ויעשו באמצעות רואה חשבון מנוסה. 

אז מה אפשר לעשות?

בתחילה חשוב בעת פתיחת עסק או חברה, להבין איזו הגדרה תאפשר לכם לקבל הקלות מס. בכך למשל, ישנו הבדל בין עוסק מורשה לפטור, כמו גם בין חברה לעמותה. עמותה למשל – תקבל הקלות משמעותיות במס. עוסק פטור שהכנסותיו אינן עולות על 90 אלף שקלים בשנה – לא יצטרך לשלם מיסים למס ההכנסה. 

נוסף לכך, מי שמשלם מיסים גבוהים, יוכל באמצעות רואה חשבון מנוסה; לנצל הטבות כאלה ואחרות שיעזרו להוריד את גובה המס שיש לשלם. לעומת זאת, יש לשים לב כי לא מדובר בניסיונות להעלים מס או להוציא חשבוניות פיקטיביות – משום שאז עלול להסתבך בעל העסק בנושאים פליליים. 

אסטרטגיות ומה שבניהן

תכנון מס הוא ביצוע אסטרטגיה לכול דבר. למעשה, מדובר בדרך בה עורך דין מס מנצל את הפרקטיקה והידע שלו כדי למצוא את הפרצות שיובילו להוזלה משמעותית בגובה המיסים. בכך למשל, מי שיש לו תעודת נכה – יוכל לקבל הטבות. מי שגר באזורים המוגדרים "מאחורי הקו הירוק" – גם כן יקבל הטבות מס, כמו גם מי שיש לו יותר מילד אחד. עם זאת כל מקרה נבדק לגופו בעוד שלא תמיד הקלה מסוימת תתאים לאדם אחד, כמו לאחר. 

כמה דוגמאות לדרכים להקל במיסים:

בארץ ובעולם ישנן חברות, עסקים ושאר בעלי הון שמבצעים פעולות למען קבלת הקלות במיסים. בכך אפשר לשים לב לפעולות כמו:

  • העברת הפעילות העסקית למדינה בה המס נמוך יותר מארץ המקור. 
  • רישום חברה במדינות המציעות מקלט מס. 
  • העברת נכסים והכנסות על שמם של קרובי משפחה. 
  • הוצאת תעודות שונות והוכחות כי מגיע לנישום הקלות במס. 

את הפעולות האלה חשוב לבצע בליווי של עורך דין מס הכנסה, או רואה חשבון מיומן. רק כך אפשר לתכנן את תשלומי המיסים בצורה שניתן יהיה להישאר עם "כמה שקלים בכיס" בסוף החודש. 

כתוב/כתבי תגובה