שימוש בסמים בצבא

שימוש בסמים בצבא

שימוש בסמים בצבא הפך לאחת העבירות הנפוצות ביותר בשנים האחרונות. חיילים רבים מואשמים בשימוש בסמים, דבר שכמובן יכול להוביל ללא מעט בעיות שונות. לכן כל מי שנחשד בביצוע העבירה, חייב להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה ומקצועי שמתמחה בתחום. מומלץ לחייל לא להגיע לחקירה, לא לענות לשאולות ובטח שלא לתת דגימות שתן, מבלי להיוועץ מראש בעורך דין שמתמחה בתחום. חשוב להבין כי כל דבר שתגידו במהלך החקירה יכול לשמש נגדכם בהמשך הדרך, לכן חשוב להבין היטב את המצב לפני שפועלים. יש לזכור כי דגימת שתן יכולה מצד אחד לזכות אתכם מכל אשמה, אך מצד שני היא יכולה להוביל להגשת כתב אישום בגין שימוש בסמים. לכן יש צורך לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין שמתמחה בדין הצבאי, על מנת להבין כיצד לנהוג בהתאם לנסיבות.

כל מה שחשוב לדעת לגבי עבירת שימוש בסמים בצבא

אחת הנקודות החשובות ביותר שכדאי לדעת מראש, היא שאין שום חובה למסור דגימת שתן. למעשה, בטרם מסירת הדגימה חוקרי מצ"ח יחתימו את החייל על טופס המצהיר כי מסירת הדגימה התבצעה מרצונו החופשי של החייל ובהסכמתו המלאה. כאמור, מומלץ להיוועץ בעורך דין שמתמחה בדין הצבאי, על מנת להבין את ההשלכות של הפעולה ואת היתרונות או החסרונות שלה בהתחשב במצב שלכם. כמו כן, כדאי לדעת כי לפי הנהלים, החייל מלווה לתא השירותים על ידי אחת החוקרים, על מנת לוודא כי הוא אינו משבש את מתן הדגימה. החוקר עומד מאחורי החייל בזמן מתן הדגימה, כדי לוודא כי הוא אינו משתמש בתכסיס כלשהו. התוצאות הראשונות של הדגימה נראות כבר לאחר מספר דקות, אך חשוב לדעת כי גם אם התשובה יצאה "חיובית", ניתן לתקן את המצב באמצעות עורך דין מנוסה שמתמחה בתחום.

לסיכום, עבירה של שימוש בסמים בצבא הינה עבירה חמורה, לכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין צבאי על מנת לקבל ייעוץ משפטי עוד בטרם החקירה. חשוב לא להגיע לחקירת מצ"ח לא מוכנים וללא ליווי צמוד של עורך דין שמתמחה בתחום. יש לזכור כי זכותכם להיעזר בעו"ד ומומלץ שלא לוותר על כך.

המידע באדיבות עו"ד לימור ברמלי

כתוב/כתבי תגובה