דיני מיסים מה זה בדיוק אומר?

דיני מיסים מה זה בדיוק אומר?

דיני מיסים. מה זה אומר? על מי זה חל? וכיצד צולחים את המיסוי הכבד שמטילה מדינת ישראל על בעלי עסקים וחברות? מי שרוצה להיעזר בעורכי דין שעוסקים בתחום על מנת להקל בתשלומי המיסים שלו, ומי שרוצה להכיר באופן כלל את התהליכים – חשוב שימשיך לקרוא את המאמר הבא.

דיני מיסים – מה זה אומר?

לפני שנפרט על מיסוי של חברות ועסקים, חשוב להכיר את המושג עצמו ולהבין כי נושא זה עוסק בהטלת מיסים של ידי השלטון על אנשים פרטיים, כמו גם על עצמאים, בעלי עסקים ובעלי חברות. במדינת ישראל כמו במרבית המדינות בעולם – ישנו אחוז מס קבוע (בהתאם לצרכים של המשק) אותו משלמים האזרחים ביחס למשכורת או לרווחים שלהם. רשויות המס עסוקות בתכנוני מס וגבייה כמו גם בנקיטת צעדים בעקבות השתמטויות בתשלום מיסים – מה שקורה לצערנו לא מעט ודורש באופן מידי התערבות של עורך דין מיסים.

אחוזי המיסים בישראל

מיסוי בישראל עומד על 17 אחוזי מע"מ (מס ערך מוסף) ואחוז משתנה של מס על פי מדרגות מס שנוגעות לרווחים ותשלומים שמקבלים שכירים, בעלי עסקים ובעלי חברות בישראל. עם זאת ישנן חברות המבצעות עסקאות בינלאומיות וגם כאן דרוש סיוע בדיני מיסים.

כמה חובות של משלמי המיסים

מי שמשלם מיסים בכול מקום החל מישראל עד למדינות מערביות אחרות, יצטרף לשלם מס בהתאם לפקודות מס ההכנסה, כמו גם בהתאם לחוק מס ערך מוסף, בעוד שישנם מיסי מקרקעין שידועים כמס שבח ורכישה שנועדו לגבות תשלומים מבעלי נכסים.

גם חוק ביטוח בריאות ממלכתי דורש הפרשות (בסדרי גודל משתנים) זאת בהתאם להכנסה. עם זאת הטענה של רבים הבעלי העסקים בארץ היא כי המיסוי כבד מאד ולא מאפשר להם 'להרים את הראש' בשוק התחרותי של עסקים קטנים בישראל.

לכן במקרים של בעיות מיסוי, יש להתייעץ עם רואה חשבון אך בד בבד גם עם עורך דין שעוסק במס הכנסה ובדיני מיסים שיוכל לסייע לכם לקבל הקלות והחלטות.

כתוב/כתבי תגובה