מה  עלול לגרום לחוסר חמצן בלידה?

מה עלול לגרום לחוסר חמצן בלידה?

לידה הוא תהליך בלתי צפוי. אי אפשר לשער כיצד עתידה הלידה להתחיל, מה יהיה קצב ההתקדמות שלה, והאם יהיה צורך בהתערבות רפואית. אבל תמיד עלינו להיות בטוחים כי ניצב לצדנו צוות מקצועי ואחראי אשר עוקב בערנות אחרי התהליך, קשוב לכל צורך, ודואג שלאם היולדת וגם לתינוקה – שלום. כי עלולים להתרחש מקרים שונים שהשפעתם חמורה, ופעולות רפואיות נכונות בזמן הנכון תוכלנה להביא תועלת מרובה על מנת למנוע פגיעות ונזקים בלתי הפיכים.

חוסר חמצן בלידה

חמצן הוא מרכיב חיוני והכרחי שכל אדם חי חייב אותו ברציפות. ובמידה ומתרחש מצב בו אדם אינו מקבל חמצן משך זמן מסוים, הדבר פוגע במוח, והתוצאות הינן הרות אסון. גם במהלך לידה צריך העובר – התינוק לקבל חמצן בצורה רציפה. שכן מצב בו עוברות שניות של היער חמצן עלול להביא לנזקים מוחיים שמשפיעים משמעותית על התינוק שנולד. מסיבה זו עוקבים לכל אורך הלידה אחרי התינוק ואחר הדופק שלו, ומוודאים כי אין מצוקה עוברית שעלולה לפגוע בו. במידה ומתברר כי העובר במצוקה בגין סיבה זו או אחרת, יעשו כל מאמץ לחלץ את התינוק ולהציל אותו. וזאת גם באמצעות ניתוח קיסרי.

התוצאות של חוסר חמצן בלידה

חוסר חמצן בלידה למשך זמן מסוים מביא עמו נזקים חמורים מאוד. הנזק עלול לפגוע באיברים שונים; במוח, בריאות, בלב, בכליות וגם במעיים. אך הנזק החמור ביותר הוא הנזק במוח. שכן המוח מהווה איבר מרכזי ובעל תפקיד חשוב מאוד בכל התפקוד של הגוף והמערכות השונות. כמו כן מצב של חוסר חמצן בלידה עלול להביא למוות של התינוק. אם כן מסתבר כי היעדר חמצן בזמן הלידה הוא אחד הסיבות הנפוצות למות התינוק או לגרימת פגיעה חמורה לתינוק. הסיבות לחוסר החמצן בלידה שונות, חלקן קשורות לבריאות האם, חלקן קשורות לתהליך הלידה, וחלקן קשורות גם לעובר עצמו. אם כי הגורם השלישי נחשב לנדיר ביחס לגורמים האחרים.

ליווי רפואי וטיפול מותאם

בכל מקרה חייב הצוות הרפואי להיות לצד היולדת והתינוק, ולעשות כל מאמץ כדי למנוע מצבים של חוסר חמצן בלידה.זקוקים לייעוץ של עו"ד מקצועי? עו"ד אורי דלאל מתמחה ברשלנות רפואת.

כתוב/כתבי תגובה