בוררות משפטית

בוררות משפטית

מי שבוחר לא לשכור שירותים של עורך דין, פונה פעמים רבות לבוררות משפטית. אבל מה מספק הצעד הזה? ומה מספקת הבחירה הזאת עבור מי שבוחר בה? כל הפרטים על בוררות משפטית, בהמשך. 

יש לא מעט סיטואציות בחיים אשר מובילות לחילוקי דעות וקונפליקטים. הסכסוכים ואי ההסכמות יכולים להיפתר באופן אישי ונכון ויכולים להגיע אל בית המשפט. מי שיבחר בדרך האמצע ומי שירצה להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט, כדאי שיבחר בורר מקצועי ומוסמך אשר יספק פתרון שמתאים לכל הצדדים. 

אבל איך מכריעים מחלוקת באמצעות בורר?

מי שיבחר בורר מוסמך יכול לפתוח בהליך יעיל הרבה יותר לעיתים טוב ויעיל יותר מזה שמתנהל בבית המשפט. מלבד זאת, חשוב לדעת כי פניה אל שירות כזה תמנע ברוב המקרים פניה אל בית המשפט – למרות שלעיתים מי שירצה לערער על פסק הדין יוכל לפנות אל הרכבים של שופטים בבית המשפט ולשאר ערכאות משפטיות שיסייעו להכריע את הדין. 

מי הוא הבורר

בורר הוא בין היתר שופט בדימוס שעוסק בקבלת החלטות, פתרון סכסוכים וחילוקי דעות. כיום יש מגוון רחב של אנשי מקצועי שיכולים לספק בוררות משפטית – קראו על בוררות במרכז הישראלי לבוררות וגישור. מדובר באנשי מקצוע שמגיעים מהערכאות המשפטיות ויודעים כיצד לנהל בוררות משפטים בבתי משפט המתאימים לכך. בוררות היא הליך שיכול להגיע לידי ביטוי במספר דרכים: האחת על פי הסכם בוררות משפטית כמו גם ניהול ההליכים והדיון ללא שופט מכהן. השנייה נעשית באמצעות פנייה אל בית המשפט והגשת תבוענה ועיכוב תהליכים, והשלישית היא פניה של כל הצדדים המעורבים אל בוררות משפטית על פי החוק. לעיתים יהיה צורך בפנייה לבורר מקצועי ומשפטי תוך בקשה לדיון. כדי לדעת יותר על ההליך, מומלץ לפנות אל בורר מקצועי ולהתחיל את התהליכים הדרושים ע"פ החוק. 

כתוב/כתבי תגובה