בני זוג יהודים חייבים להתגרש ברבנות

בני זוג יהודים חייבים להתגרש ברבנות

את התהליך מול בית הדין הרבני, משום שמדובר בגוף המחתן שעליו להיות גם הגוף שיאשר את הפרידה של בני הזוג. ע"פ ההלכה והחוק בישראל: הגוף המחתן הוא הרבנות והגוף שמקדם את תהליך הפרידה הוא בית דין רבני. לכן בני זוג יהודים שהתחתנו ונרשמו ברבנות יצטרכו להתיר את הנישואין ע"פ הכללים של הדת היהודית, קראו על כך באתר https://www.todivorce.co.il

כיצד מתחילים תהליך גירושין ברבנות? 

כדי להגיש תביעה בבית הדין הרבני יש בתחילה לשלם אגרה ולאחר מכן להתחיל ולמלא טפסים עם בקשה לגירושין. בטפסים יש לציין סיבות לגירושין, כמו בגידה, סירוב או אי יכולת לקיים יחסי אישות, אלימות או התעללות פיזית או נפשית, התמכרות לאלכוהול או סמים, הימורים, חוסר פרנסה, ושאר טענות שיכולה אישה לטעון מול בעלה. 

עקרות, סירוב לקיום יחסי אישות, בגידה, התמכרויות, אלימות וכולי יכולים גם הם להיות סיבה לגירושין זאת בזמן טענותיו של הגבר. לאחר מכן יהיה צורך להוכיח את הדברים מול בית הדין הרבני. 

אישור הסכם גירושין

לאחר שבני הזוג מגישים את הבקשה בתוספת מסמכים ושאר אישורים: מתחיל לדון בית הדין הרבני בבקשה. בשלב זאת דנים הדיינים בשלום בית, בפירוק המשפחה ובבקשה לגט. ההלין מנוהל בדרך כלל על ידי עו"ד גירושין שעוזר לכל צד לטעון את טענותיו. 

תביעה ברבנות יכולה להיות גם בנושאים הקשורים לגירושין, כאשר בני הזוג מגישים אותה גם כשיש ביניהם הסכמות וגם כשלאו.  כמו במקרים של אי הסכמות לגבי גובה מזונות, משמורת על ילדים, ועוד. יש מקרים בהם רק אחד מבני הזוג מגיש את התביעה ומקרים של סירוב גט בהם יש לפנות גם לעורך דין שיעזור להתמודד עם סירוב גט. 

במידה ואחד מבני הזוג מסרב לתת גט לשני, בית הדין הרבני יכול לנקוט מולו סנקציות כמו עיכוב יציאה מהארץ, שלילת רישיון נהיגה, חיוב במזונות בסכומים גבוהים וכולי. כך התהליך מתקדם מהר יותר. 

כיצד מתנהל טקס הגירושין? 

כולם כבר שמעו על טקסי גירושין ברבנות שמתקיימים בבתי דין רבניים. בזמן הטקס מבררים הדיינים את שמות בני הזוג, את שמות העדים שהובאו עבור הטקס ולאחר מכן מתקיימת שיחה עם בני הזוג שמוודאת את הרצון להתגרש. לבסוף יכתבו הרבנים את הגט, והגט יימסר לשני הצדדים. כעת כל אחד יכול לצאת לדרכו החופשית. בהצלחה

כתוב/כתבי תגובה