נהיגה בזמן פסילה – עבירה על איסור

נהיגה בזמן פסילה – עבירה על איסור

אין ספק שאחד המצבים החמורים ביותר שאנחנו עלולים להתמודד איתם, היא שלילת רישיון. מדובר על מקרה בו אנחנו מבצעים עבירה או מספר עבירות מצטברות אשר מביאות לכך שהמשטרה תשלול את הרישיון שלנו. זה אפשרי אם הגענו ל-36 נקודות חובה. 

שלילת רישיון היא דבר לא פשוט, שכן מהרגע שאנחנו צריכים להפקיד את הרישיון שלנו בבית המשפט, זה אומר שאסור לנו לעלות הרכב ולנהוג בו. אז אנחנו נידרש להשתמש בתחבורה ציבורית או להיות תלויים בגורמים אחרים, חברים, בני משפחה וכדומה. 

יש אנשים שהשלילה איננה מונעת מהם לנהוג. הם מוסיפים חטא על חטא, ונוהגים גם בזמן שלילה. באופן טבעי הם עושים זאת ללא הרישיון, שכן הוא לא נמצא בידיהם אלא בבית משפט. מעבר לכך, הם מזלזלים באופן מופגן בהחלטת בית המשפט, וכן בהתחשב בכך שהשלילה נובעת מעצם זה שהם ביצעו עבירות תנועה חמורות (צבר של עבירות ולא עבירה אחת ספציפית), הרי סביר להניח שהם ימשיכו לעשות עבירות, גם בזמן שלילה. 

מה המדינה עושה נגד זה?

נהג שנתפס בעבירת נהיגה בזמן פסילה, מקבל עונש מקסימאלי של שלוש שנים. כמו כן, זמן השלילה מוארך ועל הנהג לשאת בקנס כספי משמעותי.

חשוב להדגיש, המדינה לא ממהרת להתחשב בנהגים על רקע בעיות כלכליות או אחרות, אשר הובילו אותם לפעול בניגוד לחוק. במקרים כאלה, הנהג צריך ליידע את המדינה בבעיות השונות שעומדות בפניו, להציג אותן בבית המשפט, בתקווה שימצא פתרון מתאים. 

כל נהג שנוהג בזמן שלילה, בניגוד לחוק כמובן, חייב להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה שידע כיצד לייצג אותו ולספק לו שירותים משפטיים בעזרתם הוא יוכל להציג את הטיעונים שלו, להוכיח את חפותו או להסביר מדוע נהג כך.

כתוב/כתבי תגובה