על מ שרציתם לשאול ולא העזתם לגביי אופן התשלום לעורך דין משרד הביטחון

על מ שרציתם לשאול ולא העזתם לגביי אופן התשלום לעורך דין משרד הביטחון

חיילים רבים, בין אם זה בשירות סדיר, קבע, נאלצים להיעזר בשירותיהם של עורכי דין חיצוניים, אזרחים, בשביל להגיש תביעות כנגד המדינה, או יותר נכון כנגד משרד הביטחון, בעקבות מקרים שונים שהתרחשו בזמן שירותם הצבאי.

מדובר על מקרים בהם חיילים נפגעו פיזית או נפשית במהלך השירות וכעת הם דורשים פיצויים על כך, טיפול ושיקום דרך משרד הביטחון. כמו כן, הרבה פעמים הם מבקשים הכרה כנכי צה"ל, כך הם יוכלו לקבל זכויות שונות מהמדינה.

כאמור, בשביל להגיש תביעה נגד הצבא שכזו יש צורך להיעזר בעורך דין משרד הביטחון. מדובר בעורכי דין שמכירים את החוק ואת הדין שקשור לסוג תביעות שכזה, והם יכולים לייצג חיילים מול המערכת. בין אם זה בהליך משפטי ובין אם זה בהליך משא ומתן או גישור.

חשוב להדגיש, בשביל שהתהליך יתבצע על הצד הטוב ביותר, מבחינת החיילים, מוטב לא לבצע אותו לבד וכן לא להיעזר בעורכי דין שאין להם ידע וניסיון בתחום. הדבר הנכון לעשות הוא לפנות אל עורך דין שמתמחה בכך.

כיצד משלמים לעורך דין משרד הביטחון?

התשובה לכך מתחלקת לשני חלקים. ראשית, הכל תלוי בסוג ההסכם שעורך הדין חותם עם החייל. שנית, זה תלוי באופי וסוג התביעה.

בעיקרון, יכול להיות שעורך הדין יבקש סכום מסוים מראש, עבור כל התביעה, או לפחות עבור חלק מעבודתו, ובסוף התביעה ישולם לו החלק השני של הסכום. אופציה אחרת היא, שעורך הדין יבקש שהחייל ישלם לו אחוז מסוים מסך הפיצויים שהוא יקבל במהלך התביעה. אז שניהם לוקחים הימור, שאכן החייל ינצח ואכן הוא יקבל סכום מהותי, ממנו הוא יוכל לשלם חלק לעורך הדין.

כתוב/כתבי תגובה