רטוריקה – איך לדבר בצורה נכונה

רטוריקה – איך לדבר בצורה נכונה

לא פעם אנחנו יכולים לשמוע מנהיגים, אישי ציבור, אמנים, שחקנים, ספורטאים, נותנים נאומים מאוד גדולים לקהל רחב ומצליחים לסחוף אותם אחריהם. אנחנו מכירים את זה בעיקר מתחום הפוליטיקה והחברה, אך גם בתחומים אחרים אפשר למצוא מקרים שכאלה.

לא כל אחד שנואם בצורה יפה ומרשימה ידע כיצד לעשות זאת, לפני שהוא למד איך לדבר מול קהל. יש אנשים שנולדו עם זה, מגיל צעיר, הם יודעים כיצד לדבר ולהעביר את המסר שהם רוצים. אך יש רבים שבוחרים למוד את הנושא, ללמוד רטוריקה בשביל שהם יוכלו להעביר את המסר שלהם בצורה מזוקקת ומדויקת.

רטוריקה היא אחד הכלים החשובים ביותר של כל מנהיג, בין אם פוליטי, חברתי, מנהל במקום עבודה, ספורטאי או כל גורם אחר שמוביל אחריו אנשים. המשמעות של רטוריקה היא היכולת להעביר מסר בצורה מזוקקת, ברורה, חדה, באופן שימשוך אחריו אנשים ויגרום להם להאמין שהמסר הוא נכון והם רוצים לפעול בעקבותיו.

כללים לרטוריקה נכונה?

בשביל להעביר מסר בצורה רטורית טובה, צריך לדעת איך להעביר אותו במשפטים ספורים, בצורה מתומצת, קצרה, קליטה. מי שנדרש להסברים ומילים ארוכות, יתקשה מאוד להעביר את המסר. הוא ימצא את עצמו מאבד את הקהל מהר מאוד. לעומת זאת, מי שמעביר את המסר בצורה קצרה, יוכל לגרום עניין לקהל המאזינים שלו.

כמו כן, מי שרוצה להעביר את המסר שלו בצורה ברורה ופשוטה, יצטרך לעשות זאת כשהוא מציג נתונים אמיתיים, עובדות והוכחות, ויחד עם זאת, הוא צריך לתבל את הנאום בדברים שימשכו את המאזינים שלו. בין אם אלו סיפורים ובין אם אלו דוגמאות מן המציאות.

דבר אחד למדנו במהלך השנים, אם יוצרים מסר קליט, אז הוא נשאר הרבה זמן אחרי הנאום ומושך אחריו אנשים.

לחצו כאן כדי לקרוא עוד על התמודדות עם התנגדויות.

כתוב/כתבי תגובה