הקשיים והמכשולים המשפטיים שצריך להכיר בדרך לרכישת דירה

הקשיים והמכשולים המשפטיים שצריך להכיר בדרך לרכישת דירה

תהליך רכישת דירה מתחלק לשניים – רכישה של דירה חדשה מקבלן או רכישה של דירה יד שנייה, כאשר לכל אחד מאלו יש יתרונות וחסרונות. לכן אם החלטתם לרכוש דירה חדשה מקבלן, אתם וודאי יודעים כי אתם מקבלים לידיכם דירה חדשה שאף אחד לא התגורר בה בעבר, אך מצד שני עליכם לדאוג לאינספור דברים כדי לקבל בסופו של דבר דירה חדשה שתואמת לציפיותיכם.

נוסף לתכנון העיצובי ופנייה אל בעלי מקצוע כמו נגרים, אנשי מיזוג, מעצבי פנים וכו' כדאי שתכירו גם את הקשיים והמכשולים המשפטיים שעשויים להיקרות בדרככם לרכישה של דירה חדשה מהקבלן.

בדיקת איכות הקבלן

לפני שאתם חותמים על חוזה לרכישת דירה, בררו על איכותו של הקבלן המבצע מבחינת סטנדרט בנייה, ובנוסף בדקו שאין כנגדו הליכים משפטיים שעשויים להעיד על אמינותו.

בעלות על הקרקע בה הדירה נבנית

כדי להימנע ממכשולים משפטיים חשוב לוודא כי הקרקע בה הדירה נבנית הינה רשומה בבעלות על הקבלן או חברת הבנייה הייעודית, ושאין עליה שעבודים או עיקולים שעשויים לעכב ואף למנוע את כניסתכם לדירה חדשה.

היתר בנייה

היתר הבנייה נועד להעניק אישור רשמי מהרשויות השונות בנוגע לסוג המבנה שניתן לבנות על הקרקע, לכן חשוב לבדוק כי קיים היתר בנייה לפני חתימה על החוזה ובמידה וההיתר עדיין לא התקבל – לוודא כי תוכלו לבטל את ההסכם במידה והוא לא יתקבל בסופו של דבר.

כיצד עו"ד מקרקעין יוכל לעזור לכם?

כדי להיות בטוחים כי התהליך של רכישה של דירה חדשה תהיה מוצלחת ללא עוגמת נפש, מומלץ להיעזר בליווי המקצועי של עו"ד מקרקעין שיוכל להעניק לכם מידע מקיף אודות קשיים ומכשולים משפטיים שעשויים להתרחש, בנוסף להמלצות כיצד להימנע מהן ולרכוש דירה איכותית ומניבה.

צרו קשר עם עורך דין שלמה לוי.

כתוב/כתבי תגובה