גירושין ברבנות – איך עושים את זה נכון?

גירושין ברבנות – איך עושים את זה נכון?

אחד הרגעים הקשים ביותר שעומדים בפני זוגות נשואים, הוא השלב בו הם מחליטים להיפרד ולהתגרש. זה שלב שאף זוג לא רוצה לעמוד בפניו, אך לעיתים החיים מובילים לכך, ואין הרבה מה לעשות בעניין, אלא לנסות להתמודד עם המצב בצורה בוגרת ושקולה. 

אחד הצעדים הנדרשים לצורך גירושין, הוא פנייה אל הרבנות. כידוע, בישראל כל הנושא של חוקי ישות, קשורים באופן כזה או אחר לחוקי הדת. על כן, זוגות יהודים אשר התחתנו ובוחרים להתגרש, חייבים בין היתר לעבור ברבנות על מנת שיוכלו להתגרש כדת וכדין, מה שיאפשר להם בהמשך להתחיל דף חדש, כולל אפשרות להינשא בשנית. 

לפני שנסביר איך בדיוק זה מתבצע, חשוב להבהיר, החלטה לגשת למסלול של גירושין ברבנות איננה אופציה "מה אנחנו רוצים לעשות". גם זוגות שהתחתנו באופן אזרחי בחו"ל, מתגוררים בישראל ונחשבים יהודים, על מנת שיוכלו להתגרש הם חייבים לעבור דרך הרבנות ולהתגרש. אחרת הגירושין לא ייחשבו והם לא יוכלו להתחתן שנית. 

כיצד עושים את זה נכון

על מנת לגשת אל התהליך בצורה נכונה, יש לפנות אל הרבנות יחד עם עורך דין גירושין אשר ידע לבצע את התהליך בצורה נכונה ומדויקת. חשוב לומר, לפני שניגשים לרבנות, יש לעבור תהליך ארוך במהלכו מסכמים את כל מה שנדרש בהקשרים של חלוקת רכוש, מזונות, משמורת ילדים ועוד. לאחר מכן, כשמגיעים לרבנות, אז אפשר לאשר את ההסכם שהושג בין הצדדים ובסופו של דבר, לסכם את הגירושים. 

במהלך התהליך ברבנות, שני הצדדים למעשה נותנים גט אחד לשני, ובאופן כזה הם יכולים להתחיל את חייהם בפרק השני, כלומר, הם יכולים להתחתן מבלי שהדבר ייחשב בעייתי מבחינה הלכתית או מבחינות אחרות. 

כתוב/כתבי תגובה