בדיקת רישום דירה בטאבו – כל הדגשים החשובים

בדיקת רישום דירה בטאבו – כל הדגשים החשובים

לאחר שמשלימים בהצלחה העברת בעלות על דירה, נהוג לבדוק שהכל הושלם כהלכה על ידי הוצאת נסח שמראה על רישום דירה בטאבו. אבל שימו לב לכך שעוד לפני שחותמים על חוזה רכישה חשוב ואפילו חיוני לבדוק את מצב הרישום בטאבו, בלשכת המקרקעין. על הדגשים החשובים תוכלו לקרוא בשורות הבאות. 

איך להוציא נסח טאבו 

הטופס שבו רשומים הפרטים הרלוונטיים לגבי הדירה שאתם מתעניינים ברכישתה נקרא נסח טאבו. כיום, הבירוקרטיה הפכה לפשוטה יותר ולרוב, נוח וקל להוציא רישום דירה בטאבו. רישומי מקרקעין ניתנים לשליפה מקוונת, באתר הממשלתי, כלומר אתר לשכת רישום מקרקעין. ניתן לקבל קובץ מקוון לאחר תשלום או להזמין עותק מודפס וחתום. 

נסח "נקי" ונסח "לא נקי"

בבדיקת רישום דירה בטאבו אתם בעצם מקבלים תיאור מלא של כל הזכויות המשפטיות ולעיתים תקלות מהעבר. לדוגמא, יתכן שתמצאו כי ישנן חריגות שלא טופלו עדיין, יתכן שתמצאו כי יש שיתוף זכויות בדירה בין כמה בעלים, יתכן שתמצאו הערות אזהרה. במצב האידיאלי שבדרך כלל לא מתקיים במציאות, נסח הטאבו שיתקבל יהיה "נקי". כלומר, בעזרת נסח של רישום דירה בטאבו תוכלו לראות מיהו הבעלים החוקי של הנכס (הדירה) ותראו שלא מצוינים שם שיעבודים, עיקולים או סיבוכים אחרים. לרוב, הנסח לא יהיה נקי לחלוטין, כלומר אתם עשויים לגלות בו רישומים של עיקולים, שיעבודים, משכנתאות ועוד אפשרויות רבות אחרות. לרוב, תצטרכו את עזרתו של עורך דין בעל בקיאות בתחום המקרקעין כדי להבין עד הסוף מהי המשמעות של הרישום ששלפתם. 

אילו נתונים צריך להפקת נסח טאבו

במידה ואתם זקוקים לנסח, תצטרכו לציין בהזמנה המקוונת את מספר הגוש, החלקה ותת החלקה. גם את הנתונים הללו ניתן לאתר באופן מקוון, במידה והם עדיין לא ברשותכם. 

מחפשים עורך דין בירושלים שעוסק במקרקעין? צרו קשר לתיאום פגישה >>>

כתוב/כתבי תגובה