הכשרת חריגות בנייה – טיפים חשובים לקבלת היתר בדרך הקלה ביותר

הכשרת חריגות בנייה – טיפים חשובים לקבלת היתר בדרך הקלה ביותר

בנייה חייבת להיות מתואמת עם הרשות המקומית או עם העירייה. כל בנייה שמתבצעת ללא תיאום ובלי אישורים מתאימים עלולה להיחשב כעבירה. מה גם שמי שבונה ללא היתר עלול לשלם מחיר יקר על הבנייה הזו. בכל הנושאים הללו יש הבדלים גדולים בין רשויות מקומיות שונות. אך יש אופציה להכשיר חריגות בנייה.

מהי הכשרת חריגות בנייה?

הכשרות חריגות בנייה הוא כינוי לתהליך בו מגישים בקשה לעירייה על מנת לקבל אישור רטרואקטיבי לבנייה שבוצעה ללא היתר בנייה. או לבנייה כזו שלא בוצעה באופן תואם להיתר הבנייה. הכשרת חריגות בנייה יכולה במקרים מסוימים להתיר את הבנייה שבוצעה שלא על פי היתר, ובכך להעלות את ערך הנכס ולמנוע קשיים ובעיות.

על התהליך ועל היישום שלו

הכשרת חריגות בנייה הוא תהליך שאינו מתאפשר בכל מצב. תמיד חשוב להידבר לפני הכול עם אדריכל מנוסה שמכיר גם את ההתנהלות של הרשות המקומית בה רשום הנכס. בעזרת ליווי זה ניתן לבדוק כיצד ניתן לפעול ואיך אפשר להכשיר את חריגת הבנייה שכבר בוצעה. 

טיפים לקבלת היתר

  • היתר בנייה יתקבל מהר יותר כאשר הבקשה מוגשת על ידי גורם מקצועי ומנוסה מאוד. הבקשה נבדקת אחרת ולרוב תקבל אישור מהיר יותר.
  • חשוב להגיש בצורה מסודרת מאוד את כל המסמכים הנדרשים, בלי לפספס מאומה. זאת כדי להבטיח כי הבקשה תטופל כיאות וכי לא יעבור זמן יקר בדרך לקבלת ההיתר.
  • כדאי להכיר את הרשות המקומית ואת אופי התנהלותה ביחס לאישורים ולהיתרי בנייה. הידע הזה יעזור לכם להבין מה כדאי לעשות וכיצד חכם להתנהל מול הרשות על מנת לקבל את ההיתר המיוחל במהירות ובלי להמתין זמן ממושך.

כתוב/כתבי תגובה