הטרדה מינית בעבודה – מה צריך לדעת בנושא

אחת התחומים הבולטים והחשובים ביותר ביחסי עובד- מעביד, בכל מקום עבודה, הוא כל מה שקשור לנושא של הטרדות מיניות. לצערנו הרב אנחנו מוצאים את עצמנו נחשפים לא פעם לסוגים שונים של הטרדות מיניות אש גורמות נזק בלתי יתואר למי שעובר או עוברת את ההטרדה. 

צריך לומר, במהלך השנים הנושא של הטרדות מיניות הפך להיות מאוד נפוץ בשיח, הן בגלל שחוקקו חוקים שונים המגדירים מה זו הטרדה מינית ויתרה מזו, איך אמורים להתנהל יחסים במקום עבודה ומתי הם נחשבים מותרים ומתי לא, וכן בגלל שיש הרבה יותר מודעות וחשיפה לנושא. אומנם גם בעבר היו מקרים בהם אנשים הועמדו לדין בגלל הטרדות מיניות, אך לא בצורה דומה להיום ובוודאי לא באותו משקל. 

הרבה אנשים נוטים לחשוב שהטרדה מינית היא עניין פיזי, אך זה לא ממש כך. הטרדה מינית בעבודה יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות. כל מי שחושב שהוא עובר הטרדה מינית, צריך להכיר את הנושא ולדעת שמותר לו להתלונן על כך. 

מה מוגדר כהטרדה מינית במקום עבודה?

למעשה, אפשר לומר שכל מצב בו אדם מרגיש שהוא עובר הטרדה שקשורה להיבט מיני, מגדרי, הרי שמדובר בהטרדה מינית. זה יכול לבוא לידי ביטוי במגע כמובן, אך זה יכול לבוא לידי ביטוי גם בצורות אחרות. למשל, באופן מילולי, בתמונות, בבדיחות סרקסטיות, בהצעות (מגונות או כאלה שיש חשש שהן נאמרות באופן מיני או באופן לא ראוי), ואפילו מקרים בהם אדם מסוים מטיל את מרותו בשביל להשיג דבר מסוים, אפילו אם הוא לא עושה את זה בכוח או ביודיעין, קבלו מידע בנושא באתר של חן משרד עורכי דין.

חשוב מאוד לדעת שכל אחת ואחד יכולים להתלונן ולכל אחד ואחת יש את הזכות ליהנות מסביבת עבודה בטוחה ומוגנת. 

כתוב/כתבי תגובה