איך אפשר לבצע גביית מזונות

תהליך הגירושין נחשב לתהליך ארוך, מסורבל ומסובך, ואחת הסיבות המרכזיות לכך היא חוסר ההסכמה בין הצדדים לגבי מספר נושאים מרכזיים- חלוקת רכוש, משמורות על הילדים וכמובן סכום המזונות. לא פעם הצדדים יכולים להתדיין על הנושא הזה במשך שנים, דבר שכמובן מוסיף לא מעט סטרס ולחץ לחיים של שניהם. אך בפעמים אחרות, בית המשפט קובע סכום מסוים לתשלום המזונות, אך הגבר נמנע מהתשלום הדרוש. במקרים כאלו עולה השאלה- כיצד ניתן לבצע גביית מזונות? למעשה, ברגע שקיים פסק דין למשמורת משותפת ומזונות מבית המשפט למשפחה או לחילופין מבית דין רבני, ניתן לפנות לרשויות לצורך ביצוע הגבייה. במקרים מסוג זה, ניתן לגשת לסניף הקרוב לביתכם של ביטוח לאומי, להציג תעודת זהות ואת פסק הדין הרלוונטי ולהתחיל את התהליך.

גביית מזונות – כל מה שחשוב לדעת בנושא!

קודם כל, חשוב לדעת כי לא מספיק להגיע לביטוח לאומי, אלא יש צורך להצטייד בכל המסמכים הרלוונטיים. יש צורך להציג תעודת זהות, שלושה תלושי משכורת אחרונים, שני העתקים של פסק הדין החתום, אישורים על הכנסות צדדיות ותדפיס של חשבון הבנק הכולל את העובר ושב בחשבון, בנוסף לסכום של כל החסכונות או הפיקדונות. כמו כן, יש לצרף לכל המסמכים האלו טופס ממולא של בקשה לתשלום על פי חוק המזונות.

נשים רבות אינן מודעות לכך, אך במידה וקיים פסק דין מזונות, הן יכולות להתחיל לגבות את התשלום מביטוח לאומי, גם אם הן עדיין נשואות לחייב. מספיק שהן אינן מסוגלות לכלכל את עצמן, הגיעו לגיל 60 או לחילופין יש להן לפחות ילד אחד מהחייב, מגיע להן לקבל מזונות. התשלום אמור להתקבל בכל ה- 28 בחודש, על החודש שחלף. התשלום מועבר ישירות לחשבון הבנק של האישה בהתאם לסכום שנקבע בפסק הדין.

אופציה נוספת לצורך גביית מזונות, היא לפנות ללשכה להוצאה לפועל. לצורך כך, יש להצטייד בפסק דין מזונות או בהסכם גירושין חתום, להגיע ללשכה ולבקש לפתוח תיק. לצורך כך, יש צורך למלא טופס פתיחת תיק ולהביא אישור מביטוח לאומי שהאישה אינה גובה ממנו מזונות.

כתוב/כתבי תגובה