הכל על הנחיות מקדימות וייפוי כוח מתמשך

הכל על הנחיות מקדימות וייפוי כוח מתמשך

בארצנו חוקק חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות עוד בשנת 1962, כך ניתן למנות לאדם שעבר את גיל 18 אפוטרופוס במקרים שהוא איננו יכול לדאוג לעצמו יותר, ולכן על מישהו אחר לעשות זאת. לעומת זאת בשנת 2016 חוק זה עבר תיקון וכך לא חייבים להגיש בקשה לאפוטרופסות, קיימת עוד אפשרות –  ייפוי כוח מתמשך

מה זה אומר?

באמצעות ייפוי כוח מתמשך ניתנת האפשרות, לרוב לבן משפחה להחליט כיצד לטפל באדם שכבר איננו עצמאי, יכול להיות זאת הורה קשיש, או ילד שחצה את גיל 18 והוא סובל ממוגבלות.

מיופה הכוח ידאג למצבו הבריאותי ויטפל בשאר ענייניו. ההבדל המהותי בין אפוטרופסות לייפוי כוח מתמשך נעוץ בעובדה שזה הראשון שולל לחלוטין את חירותו של האדם.

לעומת זאת, ייפוי כוח מתמשך הוא הגרסה הקלילה יותר, בצורה זו ניתן לשמור טוב יותר על עצמאותו, לא תילקח ממנו החירות באופן גורף, גם אם איננו יכול להסביר את עצמו, עדיין כבודו העצמי כאדם נשמר. 

קביעת מי יהיה מיופה הכוח

בכדי לקבל ייפוי כוח תמידי, אין כלל צורך להגיע לבית המשפט ולשלם אגרה. מדובר במסמך משפטי, עליו חותם נוטריון, וכך כל אדם אשר חצה את גיל 18, יוכל לקבוע בעצמו מי יהיה מיופה הכוח שלו, זאת מתוך ההבנה מה הדבר טומן בחובו ומהן ההשלכות.

מידע נוסף

המשמעות העיקרית של ייפו כוח מתמשך, הוא העובדה שהאדם הנדרש לכך, מגיע עם מי שעשוי להיות מיופה הכוח שלו למשרד עורך דין ייפוי כוח מתמשך, הוא קובע מי זה יהיה והאם הוא מוכן לכך, עליו להיות נוכח בפגישה, לקבל הסברים ואז גם להחליט, כל זאת המצבים בהם לא תהיה לו יכולת לדאוג לענייניו ולטפל בעצמו לבד.

כתוב/כתבי תגובה