קורונה והנדל"ן ביוון

קורונה והנדל"ן ביוון

כאשר שווקי העולם יורדים ולא מעט משקיעים נלחצים מהמצב בשל נגיף הקורונה, חשוב מאוד לדעת כי ההיסטוריה מספרת שמשקיעי נדל"ן בדרך כלל מחזיקים בנכסי הנדל"ן שלהם כנכסים לטווח הארוך ולכן הם פחות מושפעים מזעזועים במשק. יחד עם זאת, ככל שמשבר הקורונה יימשך, יתכן מאוד שאנשים יתקשו לגייס הון ואז להתמודד עם ההלוואות הקיימות ויתכן מאוד שמשקיעים ידרשו לשקול מכירה של נכסי הנדל"ן שלהם.

מה קורה בשוק הנדל"ן היווני לנוכח הקורונה?

על פי הדיווחים של הבנק היווני בשנים האחרונות שוק הנדלן ביוון היה תלוי מאוד במשקיעים זרים. בשנת 2019 חלה עלייה משמעותית במחירי הנדל"ן היווני והם עלו ב7.2 אחוזים ברחבי יוון. יחד עם זאת, הבנק דיווח כי עליית המחירים ללא התפשטה בשוק כולו בשל ההעדפות של משקיעים בשכונות ספציפיות הממוקמות במרכז העיר ועל כן, אחד התנאים להתאוששות המלאה של שוק הנדל"ן היווני הוא חיזוק הביקוש המקומי. ברבעון הראשון של 2020 בוצעו עסקאות בסכום של 300 מיליון ביורו בשוק הנדל"ן וזה המקסימום ההיסטורי לתקופה. כיום כאשר יוון בדיוק התאוששה ממשבר נוסף רבים שואלים את עצמם האם משבר הקורונה יכול להפיל שוב את שוק הנדל"ן היווני. בהתחשב בעובדה שמחירי הנכסים ביוון במהלך המשבר האחרון ירדו לשפל רציני והצליחו לעלות מעט בשנה האחרונה, כרגע צפויה התייצבות של מחירים.

רכישת דירה להשקעה ביוון בזמן משבר הקורונה

חשוב מאוד לדעת כי היוונים עצמם מוכרים לא מעט דירות גם בתקופה זאת. יוון נחשבת לאחת המדינות בעלת מספר נכסי הנדלן הכי גדולה ובנוסף לכך משקיעים שנכנסו לשוק זה לפני שנתיים השביחו את הדירות. כיום ניתן למצוא לא מעט מציאות בשוק הנדל"ן היווני ואם אתם מעוניינים לרכוש נכס להשקעה בתקופה זאת כדי להיעזר במומחים בתחום שיודעים לזהות הזדמנויות טובות להשקעה בכל עת. למידע אודות נדלן באתונה

כתוב/כתבי תגובה