כך מסדירים את מעמדו של בן זוג זר בישראל

היווצרות קשרים רומנטיים בין אזרח ישראלי לבין אזרח ממדינה זרה קורים כל הזמן. בין אם זה במסגרת טיול שאחרי צבא, רילוקיישן או אפילו פה בארץ, קשרים זוגיים בין ישראלים לבין תיירים או אזרחי מדינות זרות נרקמים ומתחזקים עד להפיכה של זוג קבוע ומבוסס. אלא שזה לא כל כך פשוט מבחינה בירוקרטית להסדיר את המעמד של בני הזוג כזוג רשום, צריך להסדיר את המעמד על מנת שהזוג יוכל להנות מכל ההטבות, הזכויות והתנאים להם זכאים זוגות ישראליים רגילים.

מהו הצעד הראשון להסדרת מעמד בני זוג מעורבים

הדבר הראשון שצריך לעשות כאשר רוצים לבצע הסדרת מעמד לבן זוג זר זה לפנות אל משרד הפנים ולפתוח בקשה להסדרת מעמד. יסבירו לכם שצריך לצרף כל מסמך, תעודה והוכחה שיעידו על טיב הקשר ביניכם. בנוסף לתעודות הלידה והמסמכים הסטנדרטיים האחרים, חשוב לצרף כל פרט אחר אודות הזוג – תמונות משותפות של בני הזוג יחד לאורך תקופה ארוכה, הצהרות של חברים ובני משפחה שיעידו על אמיתות הזוגיות, התכתבויות שנעשו לאורך תקופה וכל מסמך אחר. ככל שתרבו להראות למשרד הפנים כי הקשר ביניכם הינו חזק ואמיתי, לבקשה שלכם יהיה סיכוי גבוה יותר להיקלט ולהמשיך בתהליך.

תשאול פרונטלי והסדרת מעמד

לאחר שהבקשה נקלטה ובוחנים היטב את כל המסמכים והנספחים השונים, מוזמן הזוג לתשאול עמוק ויסודי, במהלכו ייבחנו בני הזוג וטיב הקשר ביניהם. במידה והם עוברים בהצלחה את המבחנים והמבדקים, יזכה בן הזוג הזר להסדר מעמד בן שנה. בכל שנה בני הזוג יצטרף להופיע שוב במשרד הפנים לצורך שימועים נוספים ולבדיקה כי הקשר עדיין קיים, ובמידה וכן – יאריכו את תקופת אשרת השהייה. לאחר תקופה של כארבע שנים בתור תושב ארעי, יוכל בן הזוג לבקש בקשת אזרחות.

>למידע נוסף וייעוץ משפטי בקרו באתר https://klain-adv.co.il/

כתוב/כתבי תגובה