דמי פגיעה בעבודה – מה זה בדיוק אומר

אנשים רבים סובלים ממחלות מקצוע, כתוצאה מהעבודה היומיומית שלהם. לעיתים מדובר על מחלה שנוצרת כתוצאה מהגדרות התפקיד עצמו, ואילו במקרים אחרים מדובר על אי שמירה על סביבת עבודה בטיחותית ומתאימה. בכל מקרה, חשוב לדעת כי כל עובד שנפגע במהלך העבודה שלו, זכאי לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. חוק הביטוח הלאומי קובע כי כל מי שנפגע במהלך העבודה שלו כתוצאה ממחלת מקצוע שהתפתחה עם השנים, או לחילופין, תאונות עבודה, זכאי לקבל דמי פגיעה, שנועדו לפצות על אובדן ההכנסה. מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח את מלוא הזכויות המגיעות לכם לפי חוק.

למידע על דמי פגיעה ביטוח לאומי >>>

מה מעולם לא סיפרו לכם על דמי פגיעה בעבודה?

קודם כל, חשוב להדגיש כי המוסד לביטוח לאומי משלם את דמי הפגיעה, רק במקרים בהם העובד אינו מסוגל להמשיך בעבודתו או לעבוד בעבודה אחרת. יש צורך להציג אישור רפואי המעיד על חומרת הפציעה או המחלה וכמובן לעבור תהליך ארוך ומייגע, במטרה לקבל הכרה של המוסד לביטוח לאומי בתור נפגעי עבודה. עם זאת, חשוב לציין כי כל עובד שהוכר בתור נפגע עבודה, אינו זכאי לקבל דמי מחלה מהמעסיק, לכן המעסיק אינו זכאי לנכות ימי מחלה, מלבד שני הימים הראשונים להיעדרות. דמי הפגיעה שהעובד מקבל מהביטוח הלאומי מהווים פיצוי לאובדן ההכנסה למשך 13 שבועות לכל היותר. 

כיצד המוסד לביטוח לאומי מחשב את דמי הפגיעה בעבודה?

כדאי לדעת כי דמי הפגיעה מחושבים לפי פרמטרים שונים. חלק מהעובדים יהיו זכאים לקבל דמי פגיעה מופחתים, כתוצאה מהכרת המוסד לביטוח לאומי באי כושר עבודה חלקי בלבד. ניתן להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה, במקביל להגשת תביעה לגמלת נכות העבודה. דמי הפגיעה מחושבים לפי 75% מההכנסה היומית של העובד, בהתאם לשקלול ממוצע שכר העובד במשך שלושת החודשים האחרונים. עם זאת, ישנה תקרה העומדת על סך 1,114 ₪ ליום עבודה, לכן אף עובד לא יוכל לקבל דמי פגיעה גבוהים מסכום זה. דמי הפגיעה משולמים למשך 91 ימים לכל היותר, לכן עובד שלא יכול לחזור לעבודה בסיום התקופה, יצטרך להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מהעבודה. כדאי לציין כי מסכום דמי הפגיעה מקוזזים דמי הביטוח הלאומי, ביטוח בריאות ומס הכנסה.

כתוב/כתבי תגובה